ضایعات در هر مرحلهای از فرآیند تولید محصول می تواند رخ دهد در مقابل برگشتی که به محصول مرجوع شده از سوی مشتری گفته میشود.
هر دو هزینه به سازمان تحمیل می کنند اما محصول برگشتی از مشتری به مراتب هزینه بالاتری دارد و هزینه نارضایتی مشتری هم را همراه دارد.
همانطور که ایجاد زیرساخت لازم برای دستیابی به ضایعات صفر، ابزارها و تکنیک های خود را دارد بررسی ضایعات و برگشتی و یافتن علت آنها نیز نیازمند به تسلط به روش حل مساله و ابزارهای آن است.
برای انجام این خدمت لازم است مشتری در تامین دادهها و ارایه دسترسی های لازم مشارکت و همکاری نماید.
خروجی این خدمت شامل موارد زیر است:
- مستندات حل مساله
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.