کسب و کار

۳۵-از اتفاق‌های بد پیشگیری کنید. اگر اتفاق بدی افتاد، رفع کنید و کاری کنید تکرار نشه. برای بهترشدن مدام برنامه‌ داشته باشید.

از اتفاق‌های بد پیشگیری کنید. اگر اتفاق بدی افتاد، رفع کنید و کاری کنید تکرار نشه. برای بهترشدن مدام برنامه‌ داشته باشید. این یکی از مهمترین نوشته های این سری است و اساس هر کسب و کار. الف- هر کسب و کاری اول باید تمرکزش را بر روی این موضوع بگذارد که مشکلی اتفاق نیافتد. […]

۳۵-از اتفاق‌های بد پیشگیری کنید. اگر اتفاق بدی افتاد، رفع کنید و کاری کنید تکرار نشه. برای بهترشدن مدام برنامه‌ داشته باشید. بیشتر بخوانید »

۳۴- اطلاعات کسب‌وکارتون رو بررسی کنید. ببینید چقدر به اهداف تون رسیدید؟ برای رفع اشکالات و بهبود، برنامه ریزی کنید.

اطلاعات کسب‌وکارتون رو بررسی کنید. ببینید چقدر به اهداف تون رسیدید؟ برای رفع اشکالات و بهبود،برنامه ریزی کنید. کسب و کارها باید هر چند وقت یک بار ؛ الف- مطمئن شوند در مسیر درست قرار دارند؟ ب- به اهدافی که تعریف کرده اند، رسیده اند؟ بعضی ها سفرکردن کولی وار را دوست دارند. یعنی بدون

۳۴- اطلاعات کسب‌وکارتون رو بررسی کنید. ببینید چقدر به اهداف تون رسیدید؟ برای رفع اشکالات و بهبود، برنامه ریزی کنید. بیشتر بخوانید »

۳۳- کل کسب‌وکار رو هر چند وقت یه بار ممیزی کنید. ببینیدهمه چیز طبق برنامه‌ریزی، داره پیش میره؟

کل کسب‌وکار رو هر چند وقت یه بار ممیزی کنید. ببینیدهمه چیز طبق برنامه‌ریزی، داره پیش میره؟ ممیزی به زبان ساده فعالیتی است که دو بخش اصلی دارد: بخش اول: کنترل شود، آیا همه اصول و قواعدی که در این سری نوشته های به آن اشاره شده و خواهد شد، در کسب و کار به

۳۳- کل کسب‌وکار رو هر چند وقت یه بار ممیزی کنید. ببینیدهمه چیز طبق برنامه‌ریزی، داره پیش میره؟ بیشتر بخوانید »

۳۲-مراقب کسب‌وکارتون باشید! اندازه‌گیری، ارزیابی، بررسی و تحلیل انجام بدید.

مراقب کسب‌وکارتون باشید! اندازه‌گیری، ارزیابی، بررسی و تحلیل انجام بدید. اگر نوشته شماره ۶ را مطالعه کرده باشید، در آنجا به یک چرخه چهار مرحله ای یا چهار فازی اشاره شد که مرحله یا فاز سوم از این چرخه، کنترل بود. همچنین خوب است که نوشته شماره ۱۷ در مورد محیط مناسب کاری، نوشته شماره

۳۲-مراقب کسب‌وکارتون باشید! اندازه‌گیری، ارزیابی، بررسی و تحلیل انجام بدید. بیشتر بخوانید »

۳۱-محصول یا خدماتی که اشکال دارند و مطابق خواسته مشتری نیستن رو تعیین تکلیف کنید.

محصول یا خدماتی که اشکال دارند و مطابق خواسته مشتری نیستن رو تعیین تکلیف کنید. ممکن است با وجود این که یک کسب و کار تمام تلاشش را برای تهیه و ارائه محصول یا خدمات با کیفیت انجام دهد، باز هم محصول یا خدماتی وجود داشته باشند که خواسته های مشتری و یا الزامات را

۳۱-محصول یا خدماتی که اشکال دارند و مطابق خواسته مشتری نیستن رو تعیین تکلیف کنید. بیشتر بخوانید »

۳۰-وقتی که همه خواسته‌ها و الزامات محصول و خدمات، برآورده شد، میشه به مشتری تحویل‌شون داد. بدون اجازه مشتری، محصول ناقص و یا معیوب بهش ارائه ندید.

وقتی که همه خواسته‌ها و الزامات محصول و خدمات، برآورده شد، میشه به مشتری تحویل‌شون داد. بدون اجازه مشتری، محصول ناقص و یا معیوب بهش ارائه ندید. این تیتر به زبان ساده می خواهد بگوید؛ کسب و کار متوجه شده است که محصول و یا خدماتی که قرار است به مشتری تحویل دهد، اشکال یا

۳۰-وقتی که همه خواسته‌ها و الزامات محصول و خدمات، برآورده شد، میشه به مشتری تحویل‌شون داد. بدون اجازه مشتری، محصول ناقص و یا معیوب بهش ارائه ندید. بیشتر بخوانید »

۲۹-کار شما با تحویل محصول و خدمات تموم نمیشه!. خدمات پس از فروش خیلی مهمن.

کار شما با تحویل محصول و خدمات تموم نمیشه!. خدمات پس از فروش خیلی مهمن. در نوشته شماره ۳، به ویژگی هایی که در نهایت واژه کیفیت رو می سازند، اشاره کردیم. الان و تو این نوشته باید اشاره کنیم که خدمات پس از فروش هم در بسیاری از محصولات و خدمات، جزیی از ویژگی

۲۹-کار شما با تحویل محصول و خدمات تموم نمیشه!. خدمات پس از فروش خیلی مهمن. بیشتر بخوانید »

۲۸-اموال مشتری که پیش شماست رو به خوبی، مراقبت و نگهداری کنید.

اموال مشتری که پیش شماست رو به خوبی، مراقبت و نگهداری کنید. منظور از اموال مشتری چیست؟ الف- مواد اولیه مثال: مشتری پارچه ای که خود تهیه کرده برای دوخت لباس به خیاط می دهد. ب- محصول نیمه ساخته مثال: سازنده مبلمان کلاسیک یا استیل، بدنه مبل منبت شده را برای رنگ کاری در اختیار

۲۸-اموال مشتری که پیش شماست رو به خوبی، مراقبت و نگهداری کنید. بیشتر بخوانید »

۲۷-محصول و خدمات‌تون باید به راحتی و بدون اشتباه قابل شناسایی باشه و هرجا که لازمه بشه اونها رو ردیابی هم کرد

محصول و خدمات‌تون باید به راحتی و بدون اشتباه قابل شناسایی باشه و هرجا که لازمه بشه اونها رو ردیابی هم کرد. شناسایی یعنی چه؟ یعنی محصول یا خدمت یک اسم و شناسه مشخص داشته باشه که معلوم باشه چی هست تا بصورت اشتباه استفاده نشه. این شامل محصول نیمه ساخته هم میشه. مثال: در

۲۷-محصول و خدمات‌تون باید به راحتی و بدون اشتباه قابل شناسایی باشه و هرجا که لازمه بشه اونها رو ردیابی هم کرد بیشتر بخوانید »

۲۶-خوب!، اگه تمام مراحل قبلی رو انجام دادید، الان وقتشه محصول رو تولید یا خدمات رو به مشتری ارائه کنید. فقط یادآوری کنم این نوشته بیست و ششمه!

خوب!، اگه تمام مراحل قبلی رو انجام دادید، الان وقتشه محصول رو تولید یا خدمات رو به مشتری ارائه کنید. فقط یادآوری کنم این نوشته بیست و ششمه! لطفا مروری روی نوشته های ۱ تا ۲۵ داشته باشید، ببینید راجع به چه مواردی تا الان صحبت شده. طی ۲۵ نوشته قبلی ده ها نکته مهم

۲۶-خوب!، اگه تمام مراحل قبلی رو انجام دادید، الان وقتشه محصول رو تولید یا خدمات رو به مشتری ارائه کنید. فقط یادآوری کنم این نوشته بیست و ششمه! بیشتر بخوانید »