۲۶-خوب!، اگه تمام مراحل قبلی رو انجام دادید، الان وقتشه محصول رو تولید یا خدمات رو به مشتری ارائه کنید. فقط یادآوری کنم این نوشته بیست و ششمه!

خوب!، اگه تمام مراحل قبلی رو انجام دادید، الان وقتشه محصول رو تولید یا خدمات رو به مشتری ارائه کنید. فقط یادآوری کنم این نوشته بیست و ششمه!

لطفا مروری روی نوشته های ۱ تا ۲۵ داشته باشید، ببینید راجع به چه مواردی تا الان صحبت شده.

طی ۲۵ نوشته قبلی ده ها نکته مهم که یک کسب و کار باید رعایت کند را به طور خلاصه مرور کردیم.

حالا اگر همه آنها به طور مناسبی آماده و فراهم شده اند می توانید تولید محصول را شروع کنید یا خدمات خود را ارائه کنید.

اگر هر کدام از مواردی که گفته شد به هر دلیلی رعایت نشوند، بدون شک اثرش رو در موارد زیر خواهید دید:

الف- مرغوبیت

ب- تحویل به موقع

پ- قیمت

اثر منفی روی سه ویژگی بالا باعث کاهش رضایت مشتری، از دست دادن بازار یا فروش و کاهش سود و یا زیان دهی کسب و کار خواهد شد.

کسب و کارها شاید بتوانند با ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی مدتی در بازار حضور داشته باشند اما اگر اصول کسب و کار به روش بین المللی را رعایت نکنند این حضور کوتاه مدت خواهد بود.

پس در این مرحله:

الف-هر چه از قبل گفته شده ازجمله؛ عوامل موثر بر کیفیت( مواد اولیه، ماشین آلات و ابزار، نیروی انسانی، روش های انجام کار و …)، زیرساخت ها، ابزار اندازه گیری را آماده و در دسترس کارکنان مربوطه قرار دهید.

ب- کنترل های لازم را بر روی تولید و ارائه خدمات انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز طبق طرح ریزی انجام شده پیش می رود.

پ- محصول و یا خدمات را قبل از تحویل به مشتری کنترل و تایید کنید.

ت- برای جابجایی، انبار کردن، حمل و نقل و تحویل برنامه داشته باشید و مراقب باشید حاصل زحمات تان پس از تولید از بین نرود.

ث- اگر برای پس از تحویل هم تعهدی دارید، آنها را هم با کیفیت انجام دهید.
مثال: در یک پروژه شاهد این بودم:

-تیم بازاریابی سفارش کابینت آشپزخانه را با سود خوبی از مشتری گرفته بود.
-تیم طراحی به خوبی آن را طراحی کرده بود.
-تیم تولید، طراحی انجام شده را با بهترین کیفیت ساخته و بسته بندی کرده بود.
-تیم حمل و نقل هم بدون آسیب زدن به محصول، آنها را در محل مشتری تحویل داده بود.
-اما تیم نصب، با کفش کار وارد منزلی که مشتری در آن سکونت داشت، شده و در حین کار مدام در منزل مشتری سیگار کشیده بودند.
به همین راحتی محصول عالی با مشاجره و نارضایتی شدید مشتری، تحویل او شد.

#کسبوکار #کسبوکاراینترنتی #کسبوکارموفق #کسبوکارآنلاین #کسبوکارخانگی #کسبوکارمجازی #کسبوکاراینستاگرامی #کسب_و_کار #بوم_کسبوکار #کسب_درآمد #فروش #فروش_آنلاین #کسب_درامد #کسب_درآمد_اینترنتی #کسبوکاردرخانه #رشد_کسبوکار #کسب_کار #کارآفرین #کارآفرینی#مدیریت_کسب_و_کار#مدیریت_فروش#کسب_و_کار#موفقیت#موفقیت_در_تجارت#کسب_و_کار_اینترنتی #سودآوری #درآمد #درآمدپایدار #آموزش #سیستماتیک #حل_مسئله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *