۳۳- کل کسب‌وکار رو هر چند وقت یه بار ممیزی کنید. ببینیدهمه چیز طبق برنامه‌ریزی، داره پیش میره؟

کل کسب‌وکار رو هر چند وقت یه بار ممیزی کنید. ببینیدهمه چیز طبق برنامه‌ریزی، داره پیش میره؟

ممیزی به زبان ساده فعالیتی است که دو بخش اصلی دارد:
بخش اول: کنترل شود، آیا همه اصول و قواعدی که در این سری نوشته های به آن اشاره شده و خواهد شد، در کسب و کار به آن پرداخته شده و برای اجرای آن برنامه ریزی شده است؟
بخش دوم: کنترل شود، آیا کسب و کار در حال رعایت این الزامات، اصول و قواعد هست؟

این کار چگونه انجام می شود؟
ممیزی باید توسط افراد بی طرف نسبت به آن حوزه کاری انجام شود. یعنی کارکنان آن واحد نمی توانند خودشان را ممیزی کنند.
مثال: فرض کنید یک کارگاه تولید کفش دارای بخش های؛ طراحی، برش، دوخت، مونتاژ، بسته بندی، خرید و بازاریابی و فروش است.
ممیزی این کارگاه مثلن این طور انجام می شود که یک نفر از کارگاه برش، بخش طراحی را ممیزی می کند و یک نفر از بخش بازاریابی و فروش، بخش مونتاژ را و …

ممیزی جای مچ گیری، موضع گیری، تسویه حساب شخصی و… نیست!
قرار است در یک فضای دوستانه و با آرامش مطمئن شویم که آنچه لازم بوده را برنامه ریزی و اجرا کرده ایم یا خیر؟

ممیزی چند وقت یک بار انجام می شود؟
بستگی به بزرگی، پیچیدگی و حساسیت محصولات کسب و کار دارد.
ممیزی را به طور معمول باید در دوره های بین سه تا شش ماهه انجام داد.

نتایج ممیزی چیست و به چه کار می آید؟
نتایج ممیزی گزارشاتی است از میزان پوشش از اصول و الزامات و میزان اجرای آنها در کسب و کار.
اشکالات و نقایص هر بخش می بایست به مسئول آن بخش داده شود تا در یک بازه زمانی آن اشکالات را رفع کند.
ممیز بایستی رفع شدن اشکال را تائید کند.

 

#کسبوکار #کسبوکاراینترنتی #کسبوکارموفق #کسبوکارآنلاین #کسبوکارخانگی #کسبوکارمجازی #کسبوکاراینستاگرامی #کسب_و_کار #بوم_کسبوکار #کسب_درآمد #فروش #فروش_آنلاین #کسب_درامد #کسب_درآمد_اینترنتی #کسبوکاردرخانه #رشد_کسبوکار #کسب_کار #کارآفرین #کارآفرینی#مدیریت_کسب_و_کار#مدیریت_فروش#کسب_و_کار#موفقیت#موفقیت_در_تجارت#کسب_و_کار_اینترنتی #سودآوری #درآمد #درآمدپایدار #آموزش #سیستماتیک #حل_مسئله

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *